sâmbătă, 14 mai 2016

„101 ani de la moartea lui Carol I”
Marti 13 octombrie la liceul nostru elevii Despa Gabriel si Manea Victor au organizat un mic moment istorico-cultural în memoria suveranului Carol I deoarece sâmbata pe 10 octombrie s-au împlinit 101 ani de la moarte întemeietorului Dinastiei Regale Romane .
Elevul Despa Gabriel a reamintit colegilor si domnilor profesori cine a fost Karl Anton Eitel Frederich  Zepherinus Ludwig von Hohenzollern Singmaringen sau pe scurt Carol I, Regele Românilor. Momentul s-a încheiat prin intonarea Marșului lui Carol I compus de Iosif Ivanovici.
Domnul profesor Cristian Ștefan a luat cuvântul și a reamintit câteva momente istorice din viata lui Carol I .

Manea Victor a alcătuit un colaj de imagini cu piese din colecția personală a lui Gabriel .






SCRISOARE DESCHISĂ

MÂNDRIE, SATISFACȚIE PROFESIONALĂ, RESPECT cred că sunt principalele sentimente pe care le-am trăit alături de colegii mei alături de care am participat la activitatea din ziua de 13 octombrie 2015. 
De obicei noi, profesorii, suntem cei care propunem, mobilizăm elevii și îi coordonăm în diferite activități. De data aceasta, profesori si elevi ai Liceului “Astra” am fost invitați la o lectie de istorie care ne-a spus nu numai “povestea” lui Carol I  ci care ne-a și surprins în mod plăcut pentru că ea a fost gândită, organizată, “povestită”(prezentată) de către doi elevi ai liceului.
Sentimentele de respect și mândrie au fost  “la dublu”: atât pentru întemeietorul statului român modern cât și pentru urmașii lui demni care au simțit că trebuie să-l celebreze, fapt pe care l-au realizat cu multă dăruință, dragoste față de înaintași și istoria neamului din care se trag.
Elevi în clasa a XII-a(B) –Despa Gabriel si Manea Victor, căci ei au fost “eroii zilei”, ne-au strâns laolaltă pentru celebrarea a 101 ani de la moartea Regelui Carol I-întemeietorul statului român modern.
Gabriel, un mare pasionat de istorie, un admirator al regalității și un mare colecționar de monede ,a știut să ne “predea” lecția de istorie într-un mod în care doar un om  pasionat poate să capteze atenția adulților (profesori) și adolescenților deopotrivă. Explicații, imagini, documente, monede, dăruire, pasiune și ….multă modestie. Cred că a fost exemplul de care, sper, mulți elevi își vor aduce aminte atunci când vor vrea să-și ducă visul(pasiunea) mai departe.
Victor, prieten bun cu Gabriel, a fost luat “sub aripa prieteniei” din clasa a 9-a. A știut că lânga Gabriel trebuie să “țină pasul” așa că azi ei se înteleg și se completează reciproc. Victor a fost “la butoane” astăzi. El i-a asigurat partea de prezentare video (ppt) și iată cum munca în echipă dă roade foarte bune .
Ca profesor al acestor elevi sunt MÂNDRĂ, am SATISFACȚIA PROFESIONALĂ că am contribuit și eu cu ceva la formarea acestor descendenți demni ai lui Carol I și îi RESPECT  (ca pe orice elev al meu) pentru faptul că nu lasă “ca totul sa fie la întâmplare”, că nu merg pe principiul “I DON’T CARE”  sau prea uzitatul “lasă că merge și așa….”.
Chiar dacă eu sunt adultul, chiar dacă eu sunt profesorul, mă înclin în fața unor astfel de elevi cu
RESPECT,
 îi dau ca exemplu și spun:
AȘA DA!

Prof. Lemnaru Georgeta


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu